Serdecznie witam Szanownych w nowym roku szkolnym 2024/2025
Przedszkolakom życzę samych pogodnych dni, wspaniałej zabawy, ciekawych przygód i wrażeń oraz nowych przyjaźni i radości w zdobywaniu wiedzy, Rodzicom wspaniałej współpracy.
3 września o godz. 16.00 zapraszam na zebranie informacyjno – organizacyjne do sali na piętrze.
07.10.2024r. godz.12.15 teatrzyk w przedszkolu – spektakl pt. „Magia słów”
JĘZYK ANGIELSKI W GRUPIE – WTOREK I CZWARTEK 10.30 – 11.00
RYTMIKA: WTORKI I PIĄTKI 10.00 – 10.30
KOCHANE PRZEDSZKOLAKI !!!
Z okazji Waszego święta, życzymy Wam uśmiechu od ucha do ucha, aby codziennie spotykało Was coś miłego i dobrego, nieustannego odkrywania, rozwijania swoich licznych talentów oraz radosnego i twórczego pobytu w przedszkolu
16 września nasza Grupa obchodziła Dzień Kropki. Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy.
A podstawą wszystkich zabaw była oczywiście ,,kropka’’. Nie zabrakło także ,,kropkowych dzieł sztuki’’. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Dzieci uważnie wysłuchały opowiadania, jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti.
Historia ta uświadomiła przedszkolakom, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, TALENT i każdy z nas odnalazł u siebie talent.
Tego dnia również dostrzegaliśmy kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie nie zwracał uwagi. Okazało się, że kropki towarzyszą nam w naszym codziennym życiu.
BYŁO KOLOROWO, „KROPKOWO” I RADOŚNIE.
30 WRZEŚNIA
Dziś dziewczynki sto lat śpiewają, bo chłopcy święto mają. Z okazji tego dnia niezwykłego, życzymy Wam chłopcy wszystkiego najlepszego, humoru radosnego i aby codziennie spotykało Was coś magicznego.
Z OKAZJI DNIA CHŁOPAKA, WSZYSTKIM CHŁOPCOM, TYM MAŁYM I TYM DUŻYM, SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA!
PAŹDZIERNIK
Zaczarowana jesień.
Jak dobrze być razem.
W koronach drzew.
Jesienne kołysanki.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- uczestniczenie w zabawach ruchowych; wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych
- wykonywanie czynności porządkowych, samoobsługowych
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- doskonalenie małej motoryki; używanie prawidłowego chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia
- nabywanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami (np. podczas czekania na swoją kolej lub podczas przegranej) rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia
- wprowadzenie w świat wartości moralnych takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
- dostrzeganie wartości współpracy; stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas wspólnej zabawy
- doskonalenie umiejętności samooceny, oceny zachowania i postaw innych z zastosowaniem adekwatnych określeń
- rozwijanie wrażliwości zmysłowej
- rozpoznawanie i określanie smaków, identyfikowanie smaku z owocem
- identyfikacja zapisu cyfry 2, 3;
- wzbudzenie zainteresowania literami ,,m” „M”, „e”, „E” „l”, „L”.
- klasyfikacja przedmiotów według wskazanego kryterium, tworzenie zbiorów tworzenie i układanie matematycznych rytmów wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców
- wyodrębnianie części jadalnych warzyw
- znajomość prac wykonywanych jesienią w ogrodzie
- uważne słuchanie tekstów literackich i analizowanie ich treści
- wyrażanie swojego rozumienia świata w sposób werbalny i niewerbalny
- wypowiadanie się na interesujące tematy i/lub budowanie poprawnych wypowiedzi słownych
- doskonalenie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikacji, przeliczania elementów, orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni, rozpoznawanie figur geometrycznych
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zjawisk charakterystycznych dla jesieni
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat mieszkańców drzew
- odtwarzanie układów przedmiotów i wychwytywania rytmów
- eksperymentowanie rytmem i dźwiękiem
- wysłuchiwanie głoski w nagłosie; doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
- poszerzanie wiedzy i zdobywanie wiadomości na temat otaczającej przyrody, poznawanie wyglądu, zwyczajów i sposobów odżywiania zwierząt leśnych
- doskonalenie analizy i syntezy sylabowej
WRZESIEŃ
Znowu razem.
Z latawcem w przedszkolu.
Żegnamy lato.
Ziemia – nasza planeta.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych, integracja z grupą,
respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa; stworzenie kodeksu przedszkolaka, zapoznanie z obowiązkami dyżurnego,
stosowanie zwrotów grzecznościowych
nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków,
wzbogacanie słownictwa związanego z konkretną tematyką,
rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech, kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów,
stosowanie liczebników porządkowych,
doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem,
wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata,
wzbudzenie zainteresowania literami: „o”, „a”,”A”, „t”, „T”,
zdobywanie wiedzy o naszej planecie, rodzajach wód, poznawanie kontynentów i części świata na mapie, wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi,
dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety,
odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie,
aktywny udział w zabawach ruchowych, integrujących grupę, rytmiczno – muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych,
doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania,
rozpoznawanie podstawowych emocji, kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób,
umiejętność współpracy w grupie
W przygotowani
Ziemia – wyspa zielona piosenka
muzyka: Andrzej Nowak słowa: Halina Cenarska
1. Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Wenus.
Na Ziemi życie jest ciekawsze –
powtarzam to każdemu.
Ref. Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona
wśród innych dalekich planet.
To dom jest dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
2. Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie
zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się pobawić
Ref. Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona……
3. Posadźmy kwiatów tysiące,
posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom zaśpiewać.
Ref. Bo ziemia to wyspa, to wyspa zielona……
PRZEDSZKOLAKI TO MY piosenka
muzyka i słowa Renata Szczypior
1 Kiedy wchodzimy do przedszkola
pani z uśmiechem wita nas:
Dzień dobry, dzieci! Dzień dobry, pani!
Razem spędzimy miło czas!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale,
tu uczymy się i poznajemy świat,
tu szukamy drogi do krainy marzeń
i z książkami jesteśmy za pan brat!
Tu zabawek bardzo dużo fajnych mamy,
i bawimy się wesoło: ja i ty,
więc z radością wszyscy razem zaśpiewajmy:
– Przedszkolaki to my!
2 Czeka nas tutaj przygód wiele,
miło spędzimy cały dzień.
W przedszkolu nigdy nie bywa nudno,
w domu niech siedzi sobie leń!
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
3. Wszyscy jesteśmy przyjaciółmi,
lubimy razem w piłkę grać.
Chętnie dzielimy się zabawkami,
i potrafimy o nie dbać.
Ref. Bo w przedszkolu z kolegami jest wspaniale…
Hello!